Sprzedaż Volvo w Polsce w 2022 roku

Liczba sprzedanych samochodów Volvo

Dom Volvo Warszawa

09.02.2023

Mimo licznych zawirowań ekonomicznych, ubiegły rok był dla Volvo Car Poland jednym z najlepszych w historii. Do pobicia rekordu sprzedaży zabrakło zaledwie 61 rejestracji. Firma zebrała rekordową liczbę zamówień i jest gotowa do osiągnięcia najlepszego wyniku w historii.

Zarówno Volvo Cars jak i Volvo Car Poland mają duży portfel zamówionych przez klientów samochodów. Obecnie trwa zwiększanie mocy produkcyjnych, by auta dotarły do salonów. W zeszłym roku zarejestrowano w Polsce 10 947 nowych Volvo. W 2021 roku było to 11 014 sztuk.

Do rekordu zabrakło nam jedynie 61 aut co związane jest wyłącznie z przedłużającym się procesem ich dostarczenia. W styczniu bieżącego roku nasza marka zanotowała 766 rejestracji (+58% YTD), ale tempo produkcji będzie szybko rosło. Mamy idealną bazę, by zakończyć ten rok doskonałym wynikiem. Popyt na modele XC60, XC40 i XC90 wciąż jest ogromny – powiedział Emil Dembiński – prezes Volvo Car Poland.

3 SUV-y Volvo XC40, XC60, XC90

Volvo XC60 – najpopularniejszy SUV premium od lat

Moda na SUV-y w Polsce trwa w najlepsze. Ponad 80% polskiej sprzedaży Volvo stanowią trzy modele w kolejności: XC60, XC40 i XC90. Volvo XC60 jest bestsellerem polskiego rynku od chwili debiutu pierwszej generacji – czyli od 2009 roku. Druga generacja tego modelu, dostępna obecnie w sprzedaży, kontynuuje dobrą passę. W ubiegłym roku kolejny raz nie było mocnych na model XC60. Jest to znów najpopularniejszy model segmentu premium w Polsce z wynikiem 5 365 rejestracji. Drugim co do popularności modelem naszej marki jest XC40 (2 617 rejestracji). Na trzecim miejscu znalazł się model XC90 z wynikiem ponad 1 299 rejestracji.

Modele Volvo z serii XC cieszą niesłabnącą popularnością, ale w tym roku nasz wynik był ograniczony przez niepełną dostępność aut. Widzimy to szczególnie w modelu V60, którego potencjał flotowy szacujemy na 1 000 – 1 500 aut rocznie. Ogromny potencjał flotowy ma też model XC40, który staje się ciekawą alternatywą dla wielu marek masowych – a dla użytkowników – jest ładnym, wygodnym i bardzo pożądanym samochodem służbowym – dodał Emil Dembiński.

Jakie wersje Volvo XC60 najczęściej wybierali klienci?

Największym fenomenem sprzedaży jest model XC60, który stanowił 49% wszystkich rejestracji nowych Volvo w Polce w ubiegłym roku. XC40 i XC90 uzyskały wynik odpowiednio 24 i 12%. Wszystkie pozostałe modele odpowiadają za pozostałe 15% rejestracji. Do klientów trafiły: 453 sztuki Volvo V60, 366 egzemplarzy S90, 282 sztuki S60. V60 Cross Country osiągnął poziom 168 rejestracji, elektryczne C40 – tylko jedną sztukę mniej – 167. Najmniej rejestracji stanowiły modele V90 i V90 Cross Country – kolejno 135 i 94.

Ciekawostką jest fakt, że aż 99% nabywców naszej marki wybrało samochody z automatyczną skrzynią biegów. W bieżącym roku ostatni model z taką przekładnią (XC40 T2) został usunięty z polskiej oferty, zatem w bieżącym roku ręczna skrzynia biegów zupełnie przejdzie do historii. Niemal połowa klientów (49%) zdecydowała się na samochód z napędem na cztery koła. Do tych statystyk zaliczamy także napędy e-AWD hybryd typu plug-in oraz samochody elektryczne z napędem na obie osie. A jak przedstawia się podział wydanych klientom aut pod kątem wersji napędowej? Samochody czysto-elektryczne (BEV) stanowiły 3% wydań. Hybrydy typu plug-in kolejne 10%. Diesel stanowił 31% wydań, auta benzynowe56%. Nadchodzący rok będzie ostatnim pełnym rokiem dostępności Diesla, który wciąż odnotowuje znaczące udziały przede wszystkim w dwóch modelach: XC60 i XC90. Ostatnie Volvo z jednostką wysokoprężną opuści fabrykę w kwietniu 2024 roku.

Zupełnie nowy, w pełni elektryczny SUV

Volvo EX90

  • 5 radarów
  • 8 kamer
  • 16 czujników ultradźwiękowych
Poznaj bliżej Volvo EX90

Rok 2022 w Volvo Cars

Ubiegły rok był dla naszej marki czasem wielu istotnych inicjatyw i zmian. Na początku roku Jim Rowan został nowym prezesem Volvo Cars. Ogłosiliśmy nową lokalizację fabryki samochodów, która powstanie w słowackich Koszycach. Jesienią cały świat mógł zobaczyć nowy model Volvo EX90. To duży siedmiomiejscowy SUV o napędzie elektrycznym, którego nowe technologiczne funkcje mogłyby zapełnić grubą książkę. Podczas premiery tego auta nasza firma zapowiedziała, że w połowie 2023 zobaczymy zdjęcia kolejnego elektrycznego modelu – najmniejszego auta w naszej ofercie.

Volvo Cars konsekwentnie zwiększa udział sprzedaży aut elektrycznych i hybryd plug-in. W globalnej sprzedaży stanowią one 33%. W europejskiej: 55%. Nawet w Polsce, gdzie klienci z większą rezerwą podchodzą do aut elektrycznych i zelektryfikowanych, ten udział sięgnął 13% (3% BEV i 10% PHEV). Ten rok był dla branży, także motoryzacyjnej, dużym wyzwaniem. Nasza firma wychodzi z niego silniejsza i gotowa do bicia rekordów sprzedaży w obecnym roku. A ten – zwłaszcza w Polsce – ma szansę być jej najlepszym rokiem w historii.

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 22 777 00 00
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Dom Volvo otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.