Wzrost sprzedaży Volvo w Q1 2023
Podsumowuje Volvo Cars i Volvo Car Poland

01.06.2023
W pierwszym kwartale bieżącego roku firma Volvo Cars dostarczyła klientom 162 938 samochodów, co oznacza wzrost o 10%. W tym samym okresie Volvo Car Poland zanotowało 3 410 rejestracji, co stanowi wzrost o 7%. Wzrost sprzedaży globalnej wynikał głównie z rosnącego popytu na samochody elektryczne. W Polsce model XC60 był kluczowym modelem sprzedaży, reprezentując ponad połowę rejestracji w pierwszym kwartale i pozostając najpopularniejszym modelem w segmencie premium na rynku.
Na arenie światowej, sprzedaż Volvo Cars w marcu osiągnęła poziom 63 132 samochodów, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu z marcem 2022 roku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku, widoczne są imponujące wskaźniki elektryfikacji marki. Samochody elektryczne stanowiły 18% całkowitej liczby dostarczonych pojazdów na całym świecie. Jeśli dodamy do tego hybrydy typu plug-in, to pojazdy tego rodzaju już stanowiły 41% globalnej sprzedaży. W Europie, samochody z linii Recharge (BEV i PHEV) stanowiły 62% sprzedaży, w USA – 29%, a w Chinach – 11%.
XC40, XC60, XC90 czyli kluczowe modele
Najpopularniejszym modelem Volvo na świecie w marcu był model XC40, który sprzedano w liczbie 20 556 egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazł się model XC60 z łączną sprzedażą 18 090 samochodów. Na trzecim miejscu uplasowało się XC90, z wynikiem 9 828 sprzedanych egzemplarzy.
W Polsce, pomimo że na świecie model XC40 zdobył pierwsze miejsce, najczęściej wybieranym modelem nadal jest XC60. Volvo XC60 od kilkunastu lat jest najpopularniejszym modelem w segmencie premium. W Polsce XC60 ma solidną pozycję i przewyższa popularnością wszystkie inne konkurencyjne modele, notując w pierwszym kwartale 1 782 rejestracje. W tym samym czasie XC40 osiągnął wynik 584 rejestracji. Jednak różnica w liczbie rejestracji między XC60 a XC40 będzie się stopniowo zmniejszać w najbliższych miesiącach.



W pierwszym kwartale zgromadzono wiele zamówień na model XC40, co wynika m.in. z akcji specjalnej, w ramach której Volvo XC40 jest dostępne od kwoty 132 900 zł. Kolejnym czynnikiem jest rosnąca średnia cena nowych samochodów w Polsce, która wynosi obecnie około 170 000 zł. To sprawia, że model XC40 zaczyna wpisywać się w segment rynku masowego i staje się atrakcyjną alternatywą dla wielu popularnych aut, również w przypadku flot firmowych. Dobry wynik sprzedaży odnotował również największy SUV Volvo, czyli XC90. W pierwszym kwartale polskie salony opuściło 424 egzemplarzy tego modelu.
